How can we help ?

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο & Webmail
Πώς να εντοπίζετε τα ηλεκτρονικά μηνύματα phishing

Τι είναι και γιατί το κάνουμε

Τα ηλεκτρονικά μηνύματα phishing είναι ψεύτικα email που προσπαθούν να σας ξεγελάσουν για να δώσετε προσωπικά στοιχεία, κωδικούς ή να κάνετε κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους. Είναι σημαντικό να τα αναγνωρίζουμε για να προστατεύουμε τα δεδομένα μας και να μην πέφτουμε θύματα απάτης.

Βήματα (Step-by-step)

  1. Ελέγξτε τον αποστολέα: Δείτε αν η διεύθυνση email είναι αληθινή και αν ταιριάζει με την εταιρεία ή το άτομο που ισχυρίζεται ότι στέλνει το μήνυμα.
  2. Προσοχή στους συνδέσμους: Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους μέσα στο email χωρίς να ελέγξετε πρώτα που οδηγούν. Περάστε το ποντίκι πάνω από το σύνδεσμο για να δείτε την πραγματική διεύθυνση.
  3. Διαβάστε προσεκτικά το περιεχόμενο: Τα phishing emails συχνά έχουν λάθη στη γλώσσα, πιέζουν για γρήγορη δράση ή ζητούν προσωπικά στοιχεία.
  4. Μην ανοίγετε ύποπτα αρχεία: Αποφύγετε να κατεβάσετε ή να ανοίξετε συνημμένα αρχεία αν δεν είστε σίγουροι για την προέλευσή τους.
  5. Ελέγξτε για ασυνήθιστες απαιτήσεις: Αν το email ζητάει κωδικούς, αριθμούς πιστωτικών ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες, είναι πιθανό να είναι phishing.

Παράδειγμα: Λάβατε ένα email που λέει ότι η τράπεζά σας χρειάζεται να επιβεβαιώσετε τον λογαριασμό σας. Ο αποστολέας φαίνεται να είναι support@bank-example.com, αλλά όταν περνάτε το ποντίκι πάνω από τον σύνδεσμο, δείχνει http://fake-site.com/login. Αυτό είναι σημάδι phishing.

Έλεγχος ότι πέτυχε

  • Δεν κάνατε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους.
  • Δεν δώσατε προσωπικά στοιχεία μέσω του email.
  • Αναγνωρίσατε και διαγράψατε το ύποπτο μήνυμα.
  • Έχετε ενημερώσει το antivirus και το σύστημα ασφαλείας σας.

Συχνά λάθη

  • Κάνοντας κλικ σε συνδέσμους χωρίς έλεγχο.
  • Ανοίγοντας συνημμένα από άγνωστους αποστολείς.
  • Απαντώντας σε ύποπτα email με προσωπικά δεδομένα.
  • Πίστεψη σε επείγουσες ή απειλητικές φράσεις που ζητούν άμεση δράση.

Αν δεν λυθεί — τι να στείλεις στο support (λίστα)

  • Το πλήρες email που λάβατε (με κεφαλίδες αν είναι δυνατόν).
  • Την ημερομηνία και ώρα που λάβατε το μήνυμα.
  • Περιγραφή του τι κάνατε ή τι σας προβλημάτισε.
  • Στιγμιότυπο οθόνης (screenshot